onsdag 9 mars 2011

Återbesök på båtmässan

Så jag var på båtmässan idag igen.

Drack min första Ramlösa på burk på väldigt länge.

Ramlösa på burk, men vänta vad är det för text?

Bäst före-datum? På vatten? Och jag måste titta på botten för att få reda på vad det är?

Måste lyfta upp burken högt för att inte spilla... 2 februari 2012 klockan 16:44. Jag är i tid!

Sen hittade vi en polisbåt.

En polisbåt!
Vi undrade direkt två saker.
1) Hur snabbt måste jag åka för att åka ifrån polisbåten?
2) På hur grunt vatten går polisbåten på grund?
Man vill ju antingen kunna åka ifrån polisbåten, eller fly in på så grunt vatten så polisbåten inte kan följa efter. Som tur var fanns det en informationsskylt.

AHA! Om jag kan åka på grundare vatten än 70 cm eller snabbare än 55 knop vinner jag!

En kund frågade varför han får så lite laddning. Lars sa att han förmodligen har en skiljediod och borde byta till skiljerelä. Så tog Lars fram vårt infohäfte för att visa exempel på dioder. Kunden känner igen sin diod, pekar och nästan skriker: "DÄR ÄR DEN!!"

Ja, och så såg jag kungen. En kollega försökte ge kungen ett av våra infohäften men han var inte intresserad. För mycket text?