onsdag 30 mars 2011

Att se normal ut på bild

Ibland är det svårt att se normal ut när folk ska ta bild på en.

Ta den här bilden på mig och mina systrar till exempel. Jag har tagit av mig mina glasögon för att man enklare ska kunna se om vi är lika varandra. Jag och Stella var övertygade om att Maja kanske inte är vår syster, så vi skulle ta en bild för att bekräfta.

Så fick vi hjälp att ta fotot och när jag tittar på det blir jag alldeles förskräckt. Det där är inte normalt. Så där kan man ju inte se ut! Titta på mig. Det där leendet. Ni ser själva. Hela mitt ansiktsuttryck är ju helt tillgjort. Känns inte alls äkta.

Så nu sitter jag och funderar på hur man gör för att se normal ut på bild. Finns det något knep? Något man ska tänka på? Jag vill bara att det ska vara naturligt, men hur?

Jag kanske ska ta och fråga mina systrar. De verkar ha koll.