söndag 6 mars 2011

Chorizoburgare och enorm uppblåsbar handklov

Öl på Limerick tillsammans med Renen, Lotta och Camilla (två av Renens kursare från Umeå). Limerick var lugnare än jag kom ihåg — ingen allsång alls — men jag antar att det var okej ändå.

Vi stannade för att köpa mat på vägen hem. Både jag och Renen blev nyfikna på "Chorizoburgaren" för 69 kr, men den var tydligen slut för idag.


Jag försökte få klarhet i vad den innehöll, men det gick inte. Jag misstänker att bilden eller namnet är missvisande. Chorizo är ju namnet på en korvtyp så chorizoburgare är lika logiskt som att kalla en burgare för falukorvsburgare. En falokorvsburgare vore i och för sig god, men det är ju inte en hamburgare. Och bilden på chorizoburgaren visar en burgare.

Chorizokorv är för övrigt lika redundant som att säga falukorvkorv, om ni undrar.


På golvet i tunnelbanan låg en enorm uppblåsbar handklov. Jag tog en bild och skriver ner det här i hopp om att jag kommer att kunna komma med en bra förklaring efter en god natts sömn. Just nu gör handkloven mig mest förvirrad, men jag antar att den har en rätt bra historia bakom sig.