måndag 7 mars 2011

Vad man gör med fulla kompisar...

Jag sitter och tittar på en lista med 12 roliga "drunken pranks", alltså dumma grejer man kan göra med folk som har druckit så mycket att de somnat.

Jag har svårt att bestämma mig för en favorit, men har efter lite funderingar kommit fram till min topptrelista.

Det är tre saker som jag tycker är viktiga för ett bra prank. Dels ska det kräva mer arbete att utsätta någon för pranket än det tar för den utsatte att av-pranka sig och dels ska personen som bli utsatt bli ordentligt förvånad. Och så ska det krävas en del fantasi för att komma på idén.

Begravd.

Det tog nog rätt lång tid att stapla alla grejer, men det är inte så invecklat. De har i stort sett bara tagit det de fick tag på. Men det verkar vara rätt enkelt att ta sig ur och jag skulle bli förvånad om jag vaknade med det där över mig. Den kommer trea på listan.


Fasttejpad.

Det här måste ha tagit sjuuukt lång tid och samarbete. Och gissa om killen som är fasttejpad kommer att bli förvånad när han vaknar! Tyvärr är det nog rätt jobbigt att ta sig loss ur all tejpen.


Upplyft.

Den här är min favorit. Dels för att det kräver rätt mycket teamwork och uppfinningsrikedom för att lyckas få upp soffan så högt, men också för kombinationen av hur förvånad killen som ligger i soffan kommer att bli och hur lätt han kommer att ta sig ut. Bonuspoäng för om han råkar trilla ur soffan (vilket alltid är roligt så länge ingen dör).