fredag 18 mars 2011

Min syster Stella

Jag har som bekant två systrar. En som bor här i Stockholm och en som jag av förklarliga anledningar inte träffar alls lika ofta.

Min andra syster heter Stella och hon ser ut så här:



Det är nästan omöjligt att få någon normal bild på henne.



När vi var i USA i somras gjorde hon allt för att se cool ut.



Ibland är hon utklädd till ninja.


Andra gånger är hon utklädd till pappa.


Men härligast såg hon ut när hon var två år gammal.



En vän sa en gång:
"Det måste vara absurt att se snygg ut, intelligens kan man i alla fall dölja."
Så känns det med Stella. Hon anstränger sig så för att se fejk-cool ut så att vi inte ska förstå hur cool hon egentligen är. Men det där coola lyser igenom i alla fall, så det är rätt värdelöst egentligen.

Just i detta nu sitter Stella på ett tåg upp till Stockholm och jag kan inte göra annat än att se fram emot att få träffa henne. Det kommer bli hur coolt som helst.