måndag 18 april 2011

Det här med presenter

Jag antar att det är rätt svårt att ge mig presenter. Jag vet sällan vad jag önskar mig och är nog rätt dålig på att visa att jag verkligen uppskattar en present.

Mamma skriver om det idag och det får mig att fundera. Dels på att jag har en tendens att lägga så mycket tid på vissa presenter att de växer och blir viktigare för mig än för mottagaren. Det känns aldrig som bortkastade tid eftersom jag njuter av skapandet och eftersom jag kan leva rätt länge på ett leende (för att inte tala om en kram).

Det andra jag tänker på är vad många nördig saker som jag borde önska mig men som jag alltid tycks glömma bort när någon väl frågar. Så nu när jag kommer ihåg vill jag tipsa om två saker som du skulle kunna ge mig om du vill visa mig lite kärlek.


The Ex — ett Dexteresquette knivställ

Det här grymma knivstället finns, liksom mitt andra tips, att köpa på ThinkGeek och jag tycker att det är hur coolt som helst. Skulle dock behöva några ordentliga knivar innan just det stället känns praktiskt.


Fryslåda för mat och/eller organ

Nästa grej känns perfekt för picnicen, vilken jag sällan går på, men det kanske beror på att jag inte har en sån här fryslåda?

Okej, så de här grejerna är kanske coolare än nödvändiga. I alla fall för mig. Men om du känner någon lika nördig som jag som redan har vassa knivar och köttstycken att lägga i fryslåda så skulle nog grejerna passa perfekt.