tisdag 26 april 2011

Fullversion av Las Palmas

Jag har varit och ätit middag med pappa på Peppar i Vasastan. Han stressade, åt för snabbt och dog nästan, men nu är vi tillbaka i lägenheten och allt är frid och fröjd.


Den här bilden har inget mer resten av inlägget att göra

Vi har sett på fullversionen av Las Palmas vars trailer jag la upp på bloggen för två månader sen. Då skrev jag:
Jag tycker att trailern är helt perfekt i längd, eller möjligtvis lite lång — det dröjer 30 sekunder innan den kommer igång på riktigt — och jag funderar på hur den skulle kunna bli bättre av att vara längre. Hela kortfilmen är tydligen 14 minuter lång, en halv evighet.
Och efter att ha sett hela filmen kan jag inte göra annat än att hålla med mig själv. Hela filmen känns lite mer utspädd, den har vissa klipp som saknades i trailern och som helt klart är sevärda, men som helhet tycker jag att trailern slår filmen.